БажанняКошик
Виховуємо самостійну дитину

Виховуємо самостійну дитину

«Яка самостійна дитина ...» - розчулювалася бабуся, спостерігаючи як трирічний малюк САМ закриває скриньку для зберігання в магазині.  Звичайно, мамі це було дуже приємно чути.  Але якої сили волі це коштувало!  Ось уже 10 хвилин вона і її малюк стоять біля камери схову, адже у нього ключ, він запам'ятовував (як міг) номер комірки, яку тепер довго шукав, вставляв, як мама вчила акуратно ключик, і (ура!) Відчинив ...

  Виховання самостійності необхідно для дорослого життя.  В ідеалі, років до 7 дитина усвідомлено приймає багато рішень, робить вибір і без нагадувань дотримується основних правил сім'ї.

  Важливо дозволити дитині робити самій те, до чого вона вже доросла, і це треба помітити.  Не поспішайте на допомогу малюкові, який справляється з черговим складним для нього завданням (якщо це не загрожує його життю і здоров'ю), дозволяйте діяти виставляючи межі та даючи варіанти (цим Ви додасте впевненості), контролюйте слова, які застерігають дитину від неприємностей ( «Спробуй  ось так ... » замість «так не роби, ти ще маленький ...").  Звичайно, не відразу це буде так само швидко і точно, як у нас, дорослих, але якщо ми будемо терплячі до його спроб і помилок, то самостійність настане вчасно.

  Багато в чому цьому допомагає методика Марії Монтессорі, принципи якої активно застосовуються в сучасній освітній системі.  Сильна, цілеспрямована жінка, яка першою отримала диплом доктора в 1896 році, коли на лікарів могли вчитися тільки чоловіки.  Вона перевернула підвалини освітньої системи того часу.  Більше про її долю розповість фільм «Життя заради дітей».  Він викличе у вас калейдоскоп почуттів: захоплення, страх, смуток, обурення, радість і розчулення.  Про цей фільм можна багато писати, краще подивіться!

Виховуємо самостійну дитину - фото pic_98991cb1b0a216b89e14ac5d95aeaa83_1920x9000_1.jpg

  Що стосується самої методики, то її зміст в самовихованні, саморозвитку і самонавчанні дитини.

  Монтессорі виділила наступні сенситивні періоди (етапи швидкої сприйнятливості нових знань і умінь):

  - розвиток мови (0-6 років)

  - сприйняття порядку (0-3 роки)

  - сприйняття маленьких предметів (1,5-2,5 року)

  - розвиток рухів і дій (1-4 роки)

  - розвиток соціальних навичок (2,5-6 років)

  Вихователь виступає в ролі помічника.  Так само в допомогу йдуть всілякі навчальні посібники (пірамідки, брязкальця, шнурівки, сенсорні мішечки, пазли, настінні і настільні модулі, математичні планшети, рухливий алфавіт ...) і розвиваючі ігри (кухонне приладдя, рамки з гудзиками, головоломки ...). Дитина сама вибирає чим, в якій зоні і в якому темпі вона хоче зайнятися, а педагог показує правильний спосіб роботи з обраним матеріалом, даючи самій дитині виправити свої помилки і спостерігаючи за новими можливими варіантами гри, надаючи допомогу по мірі необхідності.

  Завдяки цій методиці, діти, як в садку, так і вдома вчаться самостійно одягатися, мити, чистити, розфарбовувати, вирізати ... Вивчають навколишній світ, вчать форму і колір, освоюють навички спілкування.

 Методику Марії Монтессорі, як і багато інших, не варто використовувати в чистому вигляді, якщо Ви поверхнево знаєте про її принципи і основи.

  Але при роботі з дітьми намагайтеся завжди дотримуватися «заповідей для батьків», щоб не забувати: діти - інші.

  • Дітей вчить те, щоїх оточує.
  • Якщодитину часто критикують - вона вчиться засуджувати.
  • Якщодитину часто хвалять - вона вчиться оцінювати.
  • Якщодитині демонструють ворожість - вона вчиться битися.
  • Якщо з дитиною чесні - вона вчиться справедливості.
  • Якщодитину часто висміюють - вона вчиться бути боязкою.
  • Якщо дитинаживе з почуттям безпеки - вона вчиться вірити.
  • Якщодитину часто ганьблять - вона вчиться відчувати себе винною.
  • Якщодитину часто схвалюють - вона вчиться добре до себе ставитися.
  • Якщо до дитини часто бувають поблажливі - вона вчиться бути терплячою.
  • Якщодитину часто підбадьорюють - вона набуває впевненість у собі.
  • Якщо дитинаживе в атмосфері дружби і відчуває себе необхідною - вона вчитьсязнаходити в цьомусвіті любов.
  • Не кажіть погано про дитину - ні при ній, ні без неї.
  • Концентруйтесь на розвитку хорошого в дитині, так що в підсумку поганому не залишатиметься місця.
  • Завждиприслухайтеся і відповідайте дитині, яка звертається до вас.
  • Поважайте дитину, яка зробилапомилку і зможе зараз або трохипізніше виправити її.
  • Будьте готовідопомогти дитині, яка знаходиться в пошуку і бути непомітними для тієїдитини, яка вже все знайшла.
  • Допомагайте дитиніосвоювати неосвоєне раніше. Робітьце, наповнюючи навколишнійсвіт турботою, стриманістю, тишею і любов'ю.
  • У поводженніздитиною завжди дотримуйтеся кращих манер - пропонуйтеїй краще, що є в вас самих.

Ласкаво просимо до Світу стендів!

Джерело: Мир стендов
Коментарі
Поки немає коментаріїв
Вітрина
Контакти
Мир стендов
Контактна особа:
Оператор
Телефони:
+380 (66) 373-55-50показати+380 (66) 373-55-50 все+380 (66) 373-55-50 +380 (63) 344-90-79
Адреса:
Україна, Харківська обл., Харків, Киев, Славянск, Днепропетровск
Графік роботи:
Пн-Пт 9:00 - 18:00 без перерв;
Сб, Нд вихідні
Включений режим редагування. Вийти з режиму редагування
наверх